PKN
Protestantse Gemeente te Ingwierrum

Samenwerking Samenwerking
Als Protestantse Gemeente Ingwierrum vallen wij onder de Classis Fryslân, zie www.classisfryslan.nl
De Classis Fryslân bestaat uit Ringen en wij vallen onder de Ring Dokkum. Met een aantal Protestantse Gemeentes uit de regio vormen wij binnen de Ring Dokkum een cluster welke samenwerkt. Vanuit de Protestantse Kerk Nederland worden er regelmatig wijzigingen, adviezen aangedragen welke wij op deze manier breder en handiger georganiseerd kunnen krijgen. Daarnaast is er tegenwoordig ook een regionale gespreksgroep ingesteld waaraan meerdere dominees zich hebben verbonden om een bijdrage te leveren.

De kerkrentmeesters van PG Ingwierrum werken ook samen met een  culturele commissie. Dit staat los van de kerkelijke activiteiten. De insteek is culturele activiteiten te organiseren voor de regio waardoor de dorpskerk voor meerderde doeleinden gebruikt kan worden. Dit moet nog verder ontwikkeld worden.

Kerkdienst

Zie preekrooster 2024

BELEIDSPLAN
Beleidsplan van de Protestantse Kerk in Ingwierrum:

Beleidsplan 2024-2028